Reclamefolders en directmail…

Retailers zijn enthousiast over de reclamefolder. Immers 81% van alle lezers komt direct in actie en gaat naar de winkel of bezoekt de webshop. Directmail boekte in 2016 leuke responsecijfers. Men denkt tegenwoordig,  dat bijna alle communicatie digitaal is en de brievenbusreclame het toneel heeft verlaten. De Foldermonitor zegt iets heel anders:

 
Met 83% bereik en de hoge respons is de ROI voor retailers nog steeds prima. Zo stelt Kruidvat, dat 80% van de omzet via reclamefolders geïnitieerd wordt.

Mail Monitor van PostNL onderzoekt de markt van gepersonaliseerde directmail al acht jaar. Van de consumenten is 48% positief over directmail. De gem. leestijd is 2,2 minuten volgens onderzoeker MetrixLAB van Mail Monitor.
 

 
Het benchmarkbereik is 56% van de doelgroep. De gemiddelde respons van 15% en een responsintentie van 16% liggen hoger dan bij Emailmarketing. Daar staan wel hogere kosten tegenover. Maar u voelt u zich toch ook meer gewaardeerd door een invitatie in de brievenbus? Zeker als u de directmail gepersonaliseerd en als zakelijke post verstuurt, is de attentiewaarde hoog.

TIP:

Zet directmail in om nieuwe relaties te verrassen. De buren van uw klanten?