Introductie van DriveMail.

Drive is van oorsprong een gedrukte nieuwsbrief voor de communicatie van BMW dealers met hun klanten en relaties. In 2014 debuteerde het digitale en interactieve dealermagazine Drive. Tijdens de demonstratie is Jan de Fonkert zo enthousiast, dat hij besluit om het dynamische leesplezier van Drive Magazine per direct in te zetten voor zijn dealercommunicatie.

De introductie van de AVG maakt het per e-mail benaderen van nieuwe relaties steeds moeilijker. Je ziet dan ook een toenemende activiteit op social media om relaties te verleiden in te schrijven op e-mailnieuws. Anderzijds is stijlvolle, gepersonaliseerde directmail uitermate geschikt om u te laten profiteren van de kracht van de brievenbus. Nieuwe grafische technologie en nauwkeurige doelgroepselectie op postcode maken het mogelijk om wel heel gericht nieuwe relaties te benaderen met Drive Minimagazine.

Op social media reist het nieuws snel. Ook autonieuws wordt steeds eerder gecommuniceerd. Soms start men al zes maanden voor de modelintroductie. Het interactieve Drive dealermagazine presenteert het autonieuws, speciaal voor de drukbezette BMW rijder, juist heel compact. De interval van 3 maanden was prima, maar kan nu soms de indruk van reeds bekend nieuws wekken. Als uw drukbezette BMW rijders Facebook en Instagram intensief volgen kan uw autonieuws al ruim bekend zijn, maar doet men dat ? Om daar op in te spelen is toch een veel hogere frequentie van uw directe dealercommunicatie nodig. Of vertrouwt u voor de volle 100% op de effecten van social media?

Met twee onderwerpen en responsive design speelt DriveMail proactief in op de hogere frequentie van uw dealercommunicatie en de lezersvoorkeur voor smartphone of iPad. Wat denkt u van iedere week of elke twee weken direct communiceren met uw relaties? Voor een dynamische introductie klikt u op een DriveMail link:

DriveMail 01-2020

Op desktop- en laptopschermen start de video automatisch. Uit respect voor het dataverbruik, batterijcapaciteit en de databundel van mobiel hebben Apple(Safari) en Google(Android) autoplay video recent geblokkeerd om gebruikers autonomie te geven en hun belangen te respecteren. Op iPhone, smartphone, iPad en tablet kiest u met één tikje voor afspelen van de video. 

Direct afspelen met geluid vindt men meestal storend, maar soms heeft geluid een leidende rol in het verhaal van de autoplay video. Zoals bij de BMW X1 in:

DriveMail 02-2020

DriveMail informeert niet alleen over nieuwe BMW modellen. De interesse voor bestaande BMW modellen opnieuw activeren en vertellen over u als dealer of ontwikkelingen rond het merk zijn tevens belangrijke functies. U weet wel van die productontwikkelingen of services, waarvoor je niet direct een e-mail naar klanten stuurt, maar die in een nieuwsbrief helemaal op hun plaats zijn:

DriveMail 03-2020

DriveMail vestigt redactioneel tevens aandacht op de diverse Editions of de start van een dealeractie. Die actie kunt u evt. gelijktijdig met een visual op maat publiceren op Instagram en Facebook. Vanuit DriveMail kunnen lezers in ieder geval direct op de advertentie reageren of in actie komen. Zoals u kunt ervaren in:

DriveMail 04-2020

Kendomar Consult laat Van den Belt Bouw-en aannemingsbedrijf bv op het prototype van hun website zien als de bouwpartner, die met het bouwen van extra ruimte, moderniseren of het uitvoeren van een complete woning-make-over uw woonwensen realiseert. Van den Belt bouwt “Huizen als kastelen” en werkt zeer klantgericht:

Van den Belt Bouw

COOKED ON WOOD verrast u met catering van culinair niveau. Chefkok Joey Akkerman tekent voor de recepten en zwaait de scepter over de keuken, die steevast een foodtruck of mobiele oven als basis heeft. Joey is een bescheiden geweldenaar in de keuken. Het is de hoogste tijd om voor hem en zijn team een prototype van hun eerste website te lanceren. Maak hier kennis met de wereld van foodtrucks, catering en Chef Specials:

COOKED ON WOOD